Prvňáčci dostanou 4. září 2023 balíček pomůcek, který obsahuje:
- Barevné papíry nelepící 20 listů
- Modelovací hmota 10 barev KOH
- Barvy vodové 12 barev KOH
- Tabulka Maja stíratelná
- Voskovky 12 barev trojhranné
- Tyčinka lepící 10 g
- Pero Tornádo Centropen
- Náčrtník A4 20 listů
- Složka popisovací A5
- Složka popisovací A4
- Pastelky 12 barev trojhranné Centropen
- Tužka č. 1 trojhranná
- Tužka č. 2 trojhranná
- ořezávátko
- Pryž KOH
- Nůžky dětské
- Tempery 10 barev KOH
- Sada číslic
- Sada písmen
- Hodiny školní
- Sada štětců – kulatý vlasový štětec č. 4, 6, 8, 10 a plochý štětinový štětec č. 8 a 10
Co by měl budoucí prvňáček umět:
- Přiměřeně se orientovat ve světě kolem sebe: znát své jméno a příjmení, věk, jména rodičů, povolání, dodržuje pravidla slušného chování (pozdraví, poděkuje, poprosí…), vnímá autoritu
- Samostatnost a soběstačnost: umět se obléknout, obout, najíst a zvládat osobní hygienu
- Řeč: má přiměřenou aktivní i pasivní slovní zásobu, dokáže artikulovat většinu hlásek, řeč je bez dysgramatismů, rozumí pokynům, vyjadřuje se srozumitelně, dokáže spontánně vyprávět (dodržuje časovou posloupnost), dokáže najít slovo nadřazené a podřazené, označí, co do skupiny nepatří, najde protiklad
- Motorika: ovládá pohyby svého těla, skáče, hází balon, má uvolněnou ruku, umí držet tužku a zacházet s nůžkami, umí popsat, co nakreslilo, zvládá čáry, kolečka, vlnky, zuby, šikmé čáry, horní a dolní smyčky
- Rozvoj sluchového vnímání: roztleská slovo na slabiky, pozná první hlásku ve slově, pamatuje si básničku nebo písničku, dítě je schopné poslouchat čtenou pohádku
- Rozvoj zrakového vnímání: najde rozdíly mezi obrázky, dokáže poskládat obrázek z dílků (puzzle), zapamatuje si několik předmětů (kimova hra), najde shodné obrázky
- Předmatematické představy: pozná a pojmenuje základní barvy a geometrické útvary, spočítá předměty do pěti, orientuje se v pojmech méně – stejně – více, menší – větší, první – poslední, dokáže porovnávat malý – střední – velký
- Prostorová orientace: dítě ovládá pojmy nahoře – dole, vpředu – vzadu, předložky na, pod, za, pojmy první, poslední, druhý, předposlední, vlevo, vpravo
- Sociální dovednosti: umět reagovat na pokyny, umět se upozadit, respektovat druhé, být pozitivně motivovaný, umět se soustředit alespoň 15 minut, pochopitelně i na činnost, která ho nebaví, důležitá je i emoční vyrovnanost, záchvaty vzteku do školy nepatří
Co mohu udělat jako rodič pro svého budoucího prvňáčka:
- číst knížky a mluvit o nich
- hrát s dítětem pexeso
- skládat puzzle
Co může předškoláček čekat u zápisu?
Může se pochlubit, jak ovládá:
- základy společenského chování-pozdraví, poděkuje, užívá správně oslovení
- přiměřeně reagovat na otázky: zná své jméno, školku, souvisle pohovoří s dospělým
- barvy, tvary, napočítat do 10, orientace v počtu
- přednes krátké básničky či její zopakování