Jsou to již dva měsíce, kdy žáci IV. C probírali téma ekosystém parku, během kterého zpracovávali miniprojekty na téma hlemýžď versus slimák. V průběhu diskuze přišlo na řadu také téma chování hlemýžďů coby domácích mazlíčků, a jelikož již několik žáků ze třídy oblovky žravé (šneka afrického) doma chová, přinesli do školy jejich vajíčka, a tak jsme se společně pustili do odchování oblovek od samotných vajíček.
Děti se o šneky pravidelně staraly. Úroda byla bohatá, po dvou týdnech jsme již měli ve třídě třicet dalších kamarádů. V plánu tedy bylo nabídnutí oblovky žravé pro spolužáky ze třídy i pro ostatní třídy na 1. stupni. Na řadu tedy přišlo propojení s českým jazykem – tvorba propagačních letáků plus informace k chovu oblovek žravých.
V polovině května byly vyhlášeny odběrné hlemýždí dny, ve třídě IV. C se vystřídalo nespočet žáků z okolních tříd, kteří přicházeli se sklenicí a odcházeli s novým domácím mazlíčkem. Během posledního odběrného dne byl o oblovky žravé dokonce tak velký zájem, že se již na všechny děti nedostalo.
Dětem ve IV. C nakonec zůstali pouze dva šneci jako třídní mazlíčci, kterým děti pravidelně nosí zeleninu, skořápky od vajíček a společným pozorováním tráví se šneky přestávky.
Alžběta Chromíková